Буття. 6. 1.

03.11.2013*  20:05
1.3.ПРОГНОЗУВАННЯ
   [u]Фантастика[/u]
Є  всі  підстави  прийняти  в  якості  аксіоми,  що  Людина  є  інструментом  Пізнання.  Безумовно,  перш  за  все  людина  прагнула  пізнати  саму  себе,  але  одноразово  йшло  пізнання  і  Довкілля.  Все  розмаїття  релігійних  переконань,  по  суті  справи,  завжди  було  формою  такого  пізнання.  Але  поява  Жюль  Верна  проявила  в  людині  іншу  форму  пізнання  -  через  передбачення.  До  того  передбачення  люди  мали  тільки  через  пророків  та  відунів  (це  -  окрема  розмова).  Та  з  часів  Жюль  Верна  фантастика  перетворилася  дійсно  на  інструмент  Пізнання,  тому  що  якщо  Жюль  Верн  започаткував  наукову  фантастику,  головним  чином,  то  сучасна  фантастика  вже  не  залишала  жодної  сфери,  яку  б  вона  не  програла  -  від  суті  Бога  та  до  суті  Буття,  від  суті  Людини  та  до  суті  Життя  і  Розуму.
Існують  аналізи  фантастики  як  літературного  жанру,  але  ніхто  не  розглядав  фантастику  як  засіб  прогонозування  та  навіть  формування  Буття  в  усіх  формах  його  прояву.    У  свій  час  я  зробив  таку  спробу  стосовно  архітектури.*
Починаючи  з  кінця  19  століття  і  на  протязі  всього  20  століття  архітектори,  дизайнери  і  художники  розроблювали  тему  "Місто  майбутнього".  Фантазія  авторів  охоплювала  практично  все  -  поселення  розроблювалися  на  воді  і  під  водою,  під  землею,  розповзалися  вони    по  землі,  рвалися  від  неї  у  небо,  плавали  у  повітрі  і,  безумовно,  у  космосі.
Цікавим  виявилося  те,  що  фантасти,  зовсім  не  опираючись  на  розробки  митців,  тому  що  ці  екзерсиси  мали  кастовий  характер,  у  своїх  творах  фактично  аналізували  ситуацію  "що  буде,  якщо..."  стосовно  людських  поселень  тих  форм,  які  схоластично  апробували  архітектори.
У  своїй  статті*  я  виконав  паралельний  аналіз,  який  показав,  що  фантазії  архітекторів  та  інших  не  витримують  програшу  їх  фантастами  в  соціумі.
Безумовно,  була  фантастика  "завтрашнього  дня",  хоча  б  у  творчості  О.  Беляєва,  але,  як  правило,  фантастика  виконує  "відрив"  від  сьогодення  в  часі  чи  у  просторі,  чи  у  вимірах.
Як  ми  зачитувалися  романами  Івана  Єфремова  "Туманність  Андромеди",  а  пізніше  і  забороненим  в  СРСР  "Час  бика"!  А  потім  з'ясувалося,  що  з  точки  зору  світової  фантастики  ці  твори  вторинні,  якщо,  безумовно,  не  враховувати,  що  тільки  Іван  Єфремов  дозволив  собі  побачити  утопію  побудованого  комунізму.
Можна  приводити  багато  тем,  багато  оригінальних  і  несподіваних  фантастичних  творів,  які  фактично  розглядали  певні  сценарії  Існування.  Зупинюсь  тільки  на  деяких,  щоб  проілюструвати  сказане.
[i]Тема  "Бог".[/i]
Ентоні  Пірс  створив  фантастичну  епопею  "Втілення  безсмертя",  де  життям  людей  правлять  надприродні  сили,  які  існують  за  рахунок  втілення  в  конкретних  людей.  Це:  Сатана,  Смерть,  Час,  Доля,  Війна,  Природа,  Бог.
Роджер  Желязни  розробив  цю  тему  в  романах  "Господь  гніву",  "Князь  світла",  "Лорд  демон".
[i]Тема  "Надприродне".[/i]
Роджер  Желязни  "Хроніка  Амбера";  збірник  фантастичних  творів  американських  авторів  "Чорна  магія"  і  велика  купа  творів  напрямку  "фентезі".
[i]Тема  "Майбуття  Людства".[/i]
Айзик  Азимов    -  цикл  романів  "Хроніка  Академії"  -  програмований  розвиток  Людства  в  терміні  тисячоліть.
Роберт  Хайнлайн  -  5  романів  на  тему  "Історія  майбутнього".
Джон  Ринго  -  роман  "Приборкання  вогню"  про  життя  Людства  у  далекому  майбутньому.
[i]Тема  "Час".[/i]
Айзик  Азимов  "Кінець  вічності",  Філіп  Фармер  -  цикл  "Сага  про  світ  Річки".
І  все  це  тільки  крихта,  навіть  не  вершина,  айсбергу.  Що  ж  спільного  у  всіх  цих  творах?
Колись,  в  процесі  Навчання,  мені  Пояснили,  що  поява  Фантастики,  як  жанру  літератури,  і  поява  фантастів  не  є  випадковими.  Людина  була  створена  з  подвійною  метою.  Так,  Людство  як  вид  Носіїв  Життя/Розуму,  має  свою  "персональну"  Мету  -  мати  безсмертя  для  кожної  людини  через  існування  її  не  тільки  в  Реальності,  а  і  в  інших  Агрегатностях.  Але  з  точки  зору  інтересів  Розуму  Людство  є  видом,  в  якому  кожна  людина  є  інструментом  Пізнання  для  себе  і  Самопізнання  Розуму.  Це  виконується  через  Науку,  ортодоксальну  і  окультну,  це  виконується  через  Фантастику.  Фантастичні  книги  пише  автор,  але  читають  сотні,  тисячі  людей,  вони    обмірковують  прочитане  і...  все  це  іде  в  Інформаторій  Землі,  а  звідти  -  далі.
Мені  було  Сказане,  що  фактично  немає  жодної  теми,  яка  вже  розроблена  фантастами,  яка  б  не  була  реалізована  чи  не  реалізується  десь  в  Бутті.
21:05

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=463914
Рубрика: Лірика
дата надходження 03.12.2013
автор: Левчишин Віктор