Синичка

                                                                           ОПОВІДАННЯ  
           Це  було  взимку,  в  місяці  лютому.      Четвертокласниця  Вікторія  зайшла    до  своєї  класної  кімнати      першою.  За  нею  до  класу  влетіла  маленька  пташка.  Вона  покружляла    над  партами,  а  тоді  всілася  на  вчительському  столі.  Дівчинка  збентежилась.  Вона  не  знала,  що  їй  робити.  Стояла  хвилину,  не  рухалась.  А  тоді  оговталась,  придивилася  до  пташини  і  зрозуміла,  що  це  синичка  –  спинка  сіра,  груди  –  зелені.    Не  підходила  до  неї,  боялася  злякати.
       До  класу  почали  прибувати  діти.    «Синичка!  Синичка!»  –  кричали  вони.  Дехто  стрибав  від  радості.  Дехто  плескав  у  долоні.  А  дехто  тихенько  йшов  до  свого  місця,  не  хотів  лякати  пташку.  
     Коли  до  класу  ввійшла  класна  керівниця    четвертокласників  –  Галина  Яківна,  діти  навперебій  почали  їй  розповідати  про  синичку,  яка  залетіла  до  них  зранку.  Вчителька  усміхнулася.
- Напевне,  це  щось  означає,  -  мовила.  -  Зараз  подивлюся  в  Інтернеті.  О,  знайшла.    Якщо  синиця  залітає  в  будинок,  буде  якась    новина  чи  гість  прийде.  Думаю,  нас  чекає    приємна  новина  або  приємний  гість.
- Так!  Приємна!  –  закричали  деякі.
- Що  ж  нам  робити  із  пташкою?  –  спитала  Галина  Яківна.
- Давайте  залишимо  її  у  класі,  -  сказала  Софія.
- Годуватимемо  її,  напуватимемо,  -  мовила  Вікторія.  
- Вона  ж  нам  буде  заважати  проводити  уроки  –  літатиме,  співатиме,  випорожнятиметься    де-будь.
Діти  засміялися,  а  тоді  задумались.
- Я  можу  принести  клітку,  -  мовив  Павлик.  -  Поселимо  її  там.  Прибиратимемо  за  нею  по  черзі.
-  Сподобалася  вам  синичка?
- Так!  Так!  –  закричали  учні.
- Що  ж,  хай  сьогодні  побуде  в  класі.    Ви    поспостерігайте  за  нею.  Гаразд?
- Добре,  -  відповіли  діти.
Почався  урок  української  літератури.  Діти  читали  вголос  по  черзі  оповідання  про      зиму.  Пташка  недовго  слухала.  Здійнялася  вгору.  Почала  літати  туди-сюди.  Сіла  на  шафу,  потім  на  карниз,  а  тоді  на  лампі  денного  світла  вмостилася.    На  перерві  підлетіла  до  вікна,  почала  бити  дзьобом  об  шибу.  
- Може,  вона  пити  хоче?  –  спитала  Тетянка.
- Зараз  я  їй  до  мисочки,  в  якій  розбавляю  фарби,  наллю  води,  -  сказав  Іван.
- Візьми  краще  блюдце  з-під  кактуса,  -  мовила  вчителька.  -  Твоя  мисочка  може  містити  залишки  фарби.
Іван  послухав.  Взяв  блюдце,  налив  до  нього  води  з-під  крану  й  поклав  на  підвіконня.    Пташка  не  стала  пити.  Знялася  вгору.  
     Почався  урок  математики.  Синичка  сіла  на  великий  вазон.  Але  недовго  на  ньому  сиділа.  Послухала  тему  уроку  й  умову  до  задачі,  яку  вчителька  пропонувала  розв’язати,  і  знову  забила  дзьобом  у  шибку.
- Діти,  думаю,  нам  слід  випустити  пташку  надвір,  -  сказала    Галина  Яківна.
- Але  чому?  Ми  її  вже  встигли  полюбити,  -  мовила  Анна.  -  Хай  залишається  у  класі.  Надворі  сьогодні  морозяно,  їжу  синичці    важко  буде    знайти.  
- Ми  можемо  їй  щось  смачненьке  з  їдальні  на  перерві  принести,  -  сказав  Роман.
- Гаразд.  Спробуємо  спершу  погодувати  пташку.  А  тоді  вирішимо,  що  з  нею  робити.
   Діти  хотіли  взяти  синичці  гречку,  яку  їм  в  їдальні  дали  на  сніданок,  чи  хліб  свіжий,  але  вчителька  сказала,  що  цього  пташці  не  можна  давати.  Вона  попросила  в  кухарки    сухарик  і  маленький  шматок  несоленого  сала.  Кухарка  дала  це  вчительці.  вона    віднесла    пташці.  Подзьобала  синичка  принесене  їй.  Попила  й  води  і  хвилин  п’ятнадцять  на  третьому  уроці  –  уроці  української  мови,    не  літала  –  ходила  по  підвіконню,  сиділа  на  ньому.  Та    потім  знову  почала  стукати  дзьобом  у  вікно,  здіймати  крила  вгору,  метушитися.
- Що  робитимемо  з  пташкою?  –  спитала  Галина  Яківна  у  дітей.
- Павлик  завтра  принесе  клітку.  Поселимо  її  туди,  -  мовила  Вікторія.
- І  тоді    вона  не  літатиме  по  класі  під  час  уроків,  -  додав  Іван.  
- Ми  її  любитимемо,  годуватимемо,  прибиратимемо  за  нею,  -  запевнила  вчительку  Іринка.
- Хай  живе  в  нашому  класі,  веселить  нас!  -  випалила  Софія.  
- Але  чи  синичці  захочеться  у  клітці  жити?  Вона  ж    звикла  до    волі.  Давайте  поміркуємо  над  цим.    У  кожного  з  вас,  діти,  є  батьки,  які  люблять  вас,  піклуються  про  вас.  На  мить  уявіть  собі,  що  вони  вас  нікуди  з  дому  не  відпускають  –  ні  до  школи,  ні  в  магазин,  ні  надвір  погуляти,  а  тримають    весь  час  у  домі.  Вам  би  таке  сподобалось?  –  спитала  Галина  Яківна  в  учнів.
Діти  замахали  головами.
- Треба    випустити    синичку  надвір,  -  сказав  Павлик.
- Мабуть,  таки  треба,  -  погодилася  з  ним  Софія.
- Я  рада,  що  ви  це  зрозуміли.  Але  ви  можете,  якщо  захочете,  повісити  на  дереві,  що  стоїть  біля  нашого  вікна,  годівничку  і  класти  туди  корм,  -  мовила  вчителька.
- Хочемо  цього!  –  закричали  діти.    
- Мій  тато  змайструє  годівницю,  він  усе  вміє  робити,  -  сказав  Павло.  
- Домовились,  -  зраділа  Галина  Яківна.  –  Синицю  випускаємо!  
На  перерві  вчителька  відчинила  вікно.  Пташка  не  відразу  вилетіла,  пройшлася    по  підвіконні  зліва    направо  і  справа  наліво,  на  дітей  глянула,  а  тоді  затріпотіла  крильми  й  кинулася  в  обійми  волі.    
- Ми  повісимо  для  тебе  під  вікном  годівничку!  Прилітай  до  нас,  синичко!  –  крикнула  пташці  вслід  Вікторія.
   Ввечері    Павликів  тато  змайстрував  удома  годівницю  для  синиці.  На  дерево  її    повісив  завгосп  школи  вже  наступного  дня  зранку.      
   А    в  той  день,  коли  пташка  по  класі  літала,  до    4  класу    і    справді  приємний  гість  навідався    на  останньому  уроці.  Це  був  батько  учня  Івана  Петришина.    Він  приїхав  напередодні  з  передової    (це  було  у  2023  році,  в  час  російсько-української  війни)  на  10  днів  у  відпустку.  Пан  Мирослав    передав  дітям  подяку  від  воїнів  своєї  бригади  за  малюнки  та  різноманітне  печиво,  яке  вони    надіслали  їм  на  Різдво.  Воїн  ЗСУ  пригостив  учнів  4  класу  цукерками.  Коли  він  прощався    з  дітьми,  то  крикнув:  «Слава  Україні!»  «Героям  слава!  –  відповіли  вони.  Тоді  пан  Мирослав  продовжив:  «Україна…»  «Понад  усе!»  -  прокричали  учні.    Син  підбіг  до  батька.
- Люблю  тебе,  татку!  –  мовив.
- І  я  тебе,  й  усіх  діток!
- Дай,  Боже,  пане  Мирославе,  щоб    війна  в  Україні  якомога  швидше  закінчилася,  щоби  правда  перемогла  брехню,  світло  –  темряву,  і  всі  наші  воїни  повернулися  до  своїх  сімей,  -  сказала  вчителька.    
- Дай,  Боже,  -  мовив  захисник.  Він  обійняв  Галину  Яківну  і  вийшов.  
А  синичка  вже  наступного  дня  прилетіла  до    годівнички.  З’їла  корм,  який  їй  наклали  діти,  і  відбула.    Підгодовували  її  четвертокласники  й  усі,  хто  хотів,  до  того  часу,  поки  надворі  не  потепліло.  

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=997417
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 30.10.2023
автор: Крилата (Любов Пікас)