Трансформації критичних поглядів

Готуючи  свій  твір  до  конкурсу,  замислився.  Тяжко  замислився.  Адже  конкурс  з  нагоди  ювілею  мого  земляка  Квітки-Основ`яненка.  Земляка,  можливо  найфундаментальнішого.  Принаймні  у  літпроцесі  Харківщини.  А  можливо,  й  усієї  Слобожаншини.  А,  ймовірно,  усієї  України...  Час  іде.  Щось  зникає,  безслідно.  Щось  спливає  знову.  А  ще  щось  -  лишається  нетлінним...    
Ось,  приміром  вірш  Тараса  Шевченка  "До  Основ`яненка"...  Вірш  написано  в  останні  місяці  1839  року,  у  Петербурзі...  Написаний  під  враженням  від  нарису  "Головатий".  Нарис  читав  Тарас,  ймовірно,  у  десятій  книжці  журналу  "Отечественные  записки".  Тоді  ж  Шевченко  почав  листуватися  із  автором  нарису,  Основ`яненком.  Твір  Шевченка  свідчив  про  велику  повагу  до  письменника,  до  його  внеску  в  українську  літературу.  Доречі,  нарис  Квітчин  "Головатий",  слід  розглядати  у  значенні  першоджерела,  бо  знаменитий  запорізький  ватажок  бував  у  гостях  нахарківській  Основі  і  Квітка  знав  його  особисто.
Самий    же  Шевченків  вірш  належить  до  жанру  поетичного  послання...  
Водночас  у  вірші  -  ширший  смисл  і  зміст...
Тож,  міркую  я,  і  твори  конкурсу  повинні  нести  у  собі  широкий  спектр  думок.  
І  взявся  я  за  першоджерела  -твори  свого  земляка.  
І  поринув  водночас  у  літературну  критику.  Критику  його  доби.  Критику  за  його  життя.  Це,  мені  здається,  вкрай  важливо.  Адже,  як  каже  мій  знайомий  священник:  "Руку  людині  слід  тиснути  тоді,  коли  вона  ще  тепла..."  

І  вірш  Шевченка  -  то  вже  була  критика.  Критика  позитиву.  Критика  дії.  Адже  урядові  кола  вже  тоді  відчули  ворожу  царизмові  тенденцію  вірша.  Тому,  що  вірш  був  справжній!...

(далі  буде)

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=995443
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 05.10.2023
автор: Сумирний