Кава в мишоловці

Нікому  не  секрет,  що  я  зараз  працюю  кур’єром  в  Glovo.  
У  сьогоднішній  замітці  я  розповім  одразу  дві  маленькі  історії  про  каву.  Можливо,  в  цих  оповідках  і  немає  нічого  особливого,  проте  для  мене  це  ключ  до  ментальності  хворих  і  здорових.
Розпочну  з  позитиву,  а  закінчу  історією  для  роздумів,  оскільки  не  можу  назвати  другу  історію  цілком  негативною,  оскільки  у  всьому  є  свої  «але».  

Оповідка  1
Коли  я  приїхав  у  Craft&Kumpel  -  Futura  hub,  щоб  забрати  замовлення,  до  мене  підійшли  й  ввічливо  повідомили,  що  мені  буде  потрібно  зачекати  близько  десяти  хвилин.  Це  не  є  надзвичайно  критичним  нюансом,  оскільки  мій  антирекорд  наразі  становить  більше  45  хвилин.
Я  зовсім  не  випадково  згадав  тут  про  цей  нюанс,  оскільки  цей  рекорд  було  встановлено  у  закладі  із  другої  оповідки.  Про  цей  антирекорд  пишу,  щоб  читачам  було  цілком  зрозуміле  ставлення  персоналу  до  кур’єрів,  бо  саме  персонал  говорив,  що  ще  шість-сім  хвилин,  а  довелося  чекати  більше  сорока.  

Для  кожного  кур’єра  час  чекання  замовлення  це  доволі  марудна  й  не  грошовита  справа,  і  щоб  не  відчувати  себе  кинутим  за  борт,  коли  всі  інші  заробляють,  компанія  Глово  придумала  доволі  цікаву  формулу  пасивного  заробітку,  суть  якої  полягає  в  наступному:  перші  п’ять  хвилин  очікування  замовлення  не  оплачуються,  а  кожна  наступна  хвилина  вартує  15  копійок.  Звісно,  це  не  великі  гроші,  але  це  хоча  б  крапля  в  морі,  яка  дозволяє  збільшити  суму  заробітку  в  кінці  зміни.  
Як  ви  вже  зрозуміли,  очікувати  десять  хвилин  для  мене  не  було  проблематично,  тому  я  й  особливо  не  парився.  Далі  ж  мене  приємно  подивувало,  що  дівчинка,  яка  працювала  в  Кумпелі  винесла  мені  каву  й  запропонувала  скоштувати  її,  як  компенсацію  за  очікування.  Це  було  надзвичайно  приємно,  оскільки  такі  маленькі  вчинки  є  по  своїй  суті  промінчиком  тепла  в  холодну  дощову  пору.
Такий  зовсім  не  героїчний  маленький  вчинок  зробив  увесь  мій  день.  Ось  так  появляється  перша  обіцяна  мною  кава  й  ментальний  ключик  починає  свій  рух  до  серцевини.

Оповідка  2
У  цій  розповіді  фігурує  вже  зовсім  інший  заклад  та  інші  люди.  Отже,  леді  та  джентльмени,  представляю  вашій  увазі  Wok&pizza.  Саме  про  цей  заклад  я  і  писав  в  актирекорді  чекання.  

Уперше  мені  тут  запропонували  каву  вранці  на  початку  робочої  зміни.  Мовляв  пропонуємо  скуштувати  вам  смачної  кави,  чаю  або  лимонаду.  Цей  факт  мене  подивував,  тому  що  я  зовсім  не  був  фанатом  цього  закладу  після  антирекорду,  але  подумав,  що  всі  міняються  й  чому  б  їм  не  стати  кращими.  
Хоча  нотка  сумління  про  кращий  заклад  не  давала  спокою    й  опісля  своєї  відмови  я  задався  запитанням  чи  це  була  не  мишоловка,  якої  я  уникнув,  не  відгукнувшись  ствердно  на  пропозицію  про  духмяний  напій.  Мовляв,  чи  бува  так  ввічливо  мені  не  втюхували  каву  й  при  цьому  не  уточнюючи,  що  це  зовсім  не  добрий  жест,  а  звичайна  нажива.
Це  запитання  було  б  і  загубилося  в  моїй  голові  серед  сотні,  але  мене  таки  знову  угараздило    попасти  до  них  по  замовлення  й  почути  звичне  питання  -  чи  не  бажаю  я  кави?
Ось  тут  мені  стало  по-справжньому  цікаво  і  я  уточнив  за  чий  рахунок  мені  пропонують  каву.
-  Звісно  ж  за  ваш.  Єхидно  усміхаючись,  відповіла  дівчинка-офіціантка.
-  Але  ж  ви  не  уточнювали.  Так  може  здатися,  що  ця  кава  безкоштовна.  
У  цей  момент  паузи  підходить  ще  одна  офіціантка  й  включається  в  розмову  своєю  соковитою  реплікою  про  те,  що,  мовляв,  я  сам  знаю,  де  буває  халявний  сир.
Мало  того,  що  постороння  людина  безпардонно  ввірвалася  в  розмову,  так  ще  й  грається  алегоріями  про  сир.
Я  вирішую  прощупати  ґрунт,  на  якому  стою  та  стверджую,  що  не  все  у  світі  коштує  гроші.
На  мене  здивовано  дивляться  дві  пари  очей,  і  я  запитав,  що  якщо  б  їх  друг  щось  попросив,  то  вони  б  не  здирали  з  нього  грошей,  чи  не  так?
Мені  відповіли,  що  це  очевидно,  бо  мовляв  друг  є  друг.
Дивлячись  на  цих  дівчат,  я  чудово  розумію,    кого  я  бачу  перед  собою.  
Ось  тут  я  йду  в  наступ  і  запитую,  чи  не  хотіли  б  вони  Айфон?  І  звісно  відповів  за  них:  тоді  ідіть  та  купіть.
Це  своє  формування  вгорі  я  називаю  неввічлим  і  не  культурним.  На  що  мені  відповідають,  що  це  бізнес.  І  тут  я  впав  у  ступор.  Усе  потрачено.
Який  в  чорта  «бізнес»?  Колами  крутиться  в  моїй  голові..  Ви  ж  звичайні  наймані  працівники.  Ось  про  найманих  робітників,  я  так  їм  зрештою  і  сказав.  Забрав  своє  замовлення  й  пішов.  
В  спину  ж  почув  лицемірні  слова  побажання  щасливої  дороги.
Таким  чином  для  себе  я  зробив  два  оберта  ментальним  ключем.
Висновок:  У  цій  замітці  є  реклама  й  антиреклама.  Також  тут  є  питання  людяності  та  виховання.  На  жаль,  «людяність»  буває  різною.  І  мені  прикро,  що  замість  того,  щоб  ставитися  до  клієнтів  та  кур’єрів,  як  до  друзів,  які  допомагають  бізнесу  розвиватися,  до  мене  поставилися,  як  до  миші.  Хотілося  б  сказати  про  соціальний  бізнес  та  наголосити,  що  в  країні  війна  та  Covid,  але  я  думаю,  що    мене  ніхто  не  почує,  бо  що  зможе  змінити  одна  людина?  Ми  все-таки  ментально  хворі.  На  жаль,  ця  хвороба  є  частково  в  мені  та  в  моїх  ровесників,  але  я  борюся  й  вірю,  що  організм  виробить  антитіла.  

З  повагою,  Богдан  Кухта.
21.07.2020

Далі  буде…
Слідкуйте  за  хештегом  #ГловоКур
#Глово,  #Glovo.
2020










адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=884180
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 27.07.2020
автор: Kukhta Bohdan