Урок

А  чи  велика  шкода  -  невеличка  школа,    
де  вчителька  одна,  обовязково  симпатична,
 незмінно,  та  по  декілька  предметів,  а  не  рідко  одночасно,  викладає
і  на  життя  приватне  їй  завжди  часу  не  вистачає.
Сідайте,  діти  зараз  буде  нудно  і  не  зрозуміло,
 пишіть,  дванайцьте  жовтня  дві..  
пляшки  з  половиною  просекко  дольче...  (і  гучно  клас  регоче).
Вибачте,  ну  досить!Обидва  варіанти  теми  для  твору  запишіть,  будьласка:
Про  що  співає  Всесвіт?
Чи  питає,
виразною  прамовою  із,  
на  сьогодні,  ще  не  найдрібніших  із  відомих,  
хвиль-  випромінювань  набором  не  вичерпним?
Чому  ми  вирішили,  що  це  він  до  нас  звернувся,  
а  не  ми  до  нього,  а  може  він  звертається  самий  до  себе,  
якщо  ми  є  його  ж  частинка  з  якоюсь  функцією
 псі-ще-невизначеною  заздалегідь,  
але,  це  точно  -  визначною,  
наприклад  бачити  -  по  копенгагенські  тлумачити,  
вбачати  помилково  -  через  силу  вибачати,  
вважати  що  він  у  глузді  у  здоровому  
обовязково  марить  нами  і  хоча  б  не  заважати,  
або  ми  ті  корисні  посередники  чи  паразити  
йому  дошкульними  питаннями  повинні  нагадати  
вигадувати  ще  і  ще  щось  грандіозніше  ніж  те,
 що  вже  створилося  за  задумом  його  ж  
у  найсміливішому  із  найвідоміших  самодослідницьких  експериментів  
тавтологічних  в  тому  розумінні,  
що  дослідник  і  є  піддослідним  
і  сам  себе  тестує,  настурбує  ?
(Хто  це  сказав?Геть  з  класу,  зайдеш  після  школи!),  
задовольняючи  цікавість  одночасно  
зустрічною  жагою  до  пригод  на  тому  боці,
 а  перші  спроби  де  розпочинались  
із  вказівного  утикання  пальцем  в  небо  
розгойдуючи  маятника  чи  Капиці  чи  Фуко,  
з  великою  настільки  амплітудою  в  мільярди  літ  часу  
де  ще  до  точки  мертвої  приблизно  навіть  не  відомо  скільки,  
але  можливо  буде  декілька  секунд  
до  старту  руху  у  зворотній  путь,  
тоді  коли  усе  завмре  у  миті  невагомості  раптовій,  
тоді  і  можна  буде  щось  розгледіти,  
як  у  стоп  кадрі:  дитинство,  гойдалка,  майданчик,  
розпатраних  з  цікавістю,  
зпустошених  годинників  пісочних
 за  для  розваг  розсипаний  пісок,  
дорослі  спостерігачі  навкола,  
їх  натренована  у  поколіннях  накопичена  спроможність  роздивлятись,  
дозволить  все  побачити  й  нарешті  зрозуміти?
Чутно  їх  шепіт:    маємо  чекати  і  не  спати,  
чекати  і  не  припиняти  спроб,  
вдивлятись  і  не  спати,  знов  не  спати,  
не  кліпати  не  блимати  очима,  
наче  на  першому  побаченні,  і  ти  ще  памятаєш,
 де  блимнеш  і  програв  і  все  прогавив,  
повинні  ми  чи  вхід  чи  вихід  відшукати
 і  не  зважати,  дехто  особисто,  помре  звичайно
 так  і  не  почувши    цих  дивовижних  і  цікавих
 уроків  чи  то  вироків,  чи  сповідей  
або  освічень  у  любові  хіба  не  вічній?  
Лунає  дзвоник,  всі  підводяться  й  виходять  з  класу  мовчки,
 навіть  без  чергових  'допобачень'.  
Ледь  стримуючись  посеред  кімнати  класної  стоїть  сама  учителька  
і  дивиться  назовні,  де  вже  на  повну  силу  плаче  осінь,  
та  на  покинутому  мокрому  дитячому  майданчику  
зі  всіх  поверхонь  повисають  краплі  
фарбованих  та  вже  холодних  сліз  
в  яких,  якщо  навколішках  стояти  побачиш  в  кожній  з  них  
і  все  навколо  і  все  прийдешне  разом  із  вчорашнім  
і  одночасно  відображаення  себе  з  великим  і  опуклим  
та  від  холода  рожевим  носом.  
Скрипнувши  дверима  у  клас  понурено  заходить  
невчасних  і  дотепних  римувань  
гукальник  
з  мокрими  колінами  і  якось  вже  по-клоунські  
від  холода  і  сліз  червоним  носом,  
і  вчителька  сміється.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=849460
Рубрика: Лірика
дата надходження 26.09.2019
автор: псевдоням