ЕКЗАМЕНАЦІЙНІ КАВЕРЗНІ ПРИГОДИ… (проза)

           Вчора  нинішні  дев"ятикласники  складали  перший  шкільний  екзамен,  а  одинадцятикласники-  сьогодні  другий  випускний.  Щоправда  вони  тепер  називаються  по-іншому:  ДПА  та  ЗНО...  Я  трохи  заздрю  нинішнім  учням,  адже  вони  за  11  років  навчання  складають  лише  6  екзаменів:  3  -  у  дев"ятому,  та  стільки  ж  -  у  11.  Захотілося  пригадати:  скільки  ж  то  екзаменів  довелося  складати  нам  дорослим...
 Не  полінувалась  і  пригадала  та  порахувала  усі  тільки  шкільні,  ті  які  я  складала  у  свої  шкільні  роки,  вийшло  40.  Навіть  у  4  класі,  щоб  перейти  з  молодшої  шкільної  освіти  до  семирічної,  довелось  скласти  6  екзаменів,    за  5  та  6  класи  теж  по  6,  і  тільки  коли  навчалася  у  7  класі,  їх  кількість  зменшили  в  усіх  класах  крім  випускного  до  4.  А  скільки  ж  то  їх  довелося  скласти  у  своєму  житті  важко  й  полічити,  бо  крім  навчальних  у  школі  та  вузі,  довелося  складати  і  життєві,  порою  такі  складні,що  й  згадувати  не  хочеться.  Та  й  моя  мова  сьогодні  про  шкільні  екзамени.  Пропрацювавши  в  школі  майже  49  років  довелося  не  лише  добряче  натрудитися,  а  й  зіткнутися  з  різними  свого  роду  каверзними  пригодами,  частіше  кумедними,  а  іноді  й  драматичними.
 
                     1.  НЕ  ДОТРИМАЛИСЬ  ІНСТРУКЦІЇ  ПРО  ЕКЗАМЕНИ...
   Післяі  закінчення  вузу  я  працювала  у  Вінницькій  області.  І  мені  добре  запам"ятався  випадок,  коли  я  була  лише  асистентом  на  випускному  екзамені.  Екзамени  тоді  починалися  о  9  годині  ранку,  але  всі  учителі,  задіяні  на  екзамені,  о  8  годині  повинні  були  бути  в  школі.  І  ось  я  поспішаю  до  школи,  дійшовши  до  подвір"я  я  побачила  інспектора  райвно,  яка  з  іншого  боку  теж  наближалася  до  школи.  Ми  були  з  нею  добре  знайомі,  тому  привітавшись,  вона  зразу  ж  запитала,  чи  не  надто  пізно  я  йду  до  школи,адже  вже  без  5-и  хвилин  восьма.  Пояснивши,  що  я  ж  не  запізнююсь,  ми  разом  зайшли  до  школи,  інспектор  попрямувала  до  кабінету  директора,  а  я  до  учительської.  Директор  і  завуч  спокійно  сиділи  в  учительській  і  про  щось  мирно  розмовляли.  Почувши  від  мене,  що  у  школі  вже  є  інспектор  райвно,  обидва  мигом  підхопилися:  директор  попрямував  до  свого  кабінету,  а  завуч  до  кабінету  математики,  щоб  зібрати  всю  екзаменайійну  комісію.  Коли  ж  ми  майже  всі  зібралися  і  зайшли  до  кабінету  директора,  було  вже  2  чи  3  хвилини  дев"ятої.  І  зразу  ж  дістали  зауваження  інспектора  про  те,  що  порушили  вимоги  інструкції.  А  коли  з"ясувалося,  що  одного  члена  екзаменаційної  комісії  не  вистачає,  гніву  інспектора  не  було  меж.  Найбільше  діталося  завучу,  адже  це  його  прямий  обов"язок.  Завуч  негайно  прийняв  міри  і  останній  член  комісії  з"явився  перед  самим  початком  іспиту,  виявилось,  що  вона  і  не  знала,  що  є  членом  комісії,  оскільки  працювала  вихователем  групи  продовженого  дня,  і  в  цей  день  спокійно  вела  своїх  вихованців  на  екскурсію.  Довелось  негайно  шукати  їй  заміну,  на  екскурсію  повела  учнів  інша  вихователька,  а  екзамен  розпочався  при  наявності  всіх  членів  комісії.  Та  ще  не  раз  нам  довелося  слухати  на  серпневій  конференції  не  лише  те,  що  ми  не  дотримуємося  вимог  інструкції,  а  щей  через  те,  що  вчителька  (вихователька)  прийшла  на  екзамен  у  кімнатних  тапках,  бо  ж  мала  йти  на  екскурсію.  
 
                         2.  НІЧОГО    НЕ    ЗНАЮ...
     Ця  пригода  сталася  уже  зі  мною.  На  той  час  у  9  класі  учні  складали  усний  екзамен  
 з  алгебри.  У  мене  був  екзамен  у  9  -А  класі.  Як  тільки  він  розпочався,  директор  школи  прийшов  на  екзамен  разом  з  інспектором  райвно  та  кореспондентом  районної  газети.    9-Б  у  цей  день  здавав  екзамен  а  ніцмецькой  та  англійської  мови,(клас  ділився  на  2  групи:  в  одній  вивчали  намецьку,  а  в  другій  -англійську  мови).
 Я  зразу  ж  окинула  оком  тих  учнів,  які  вже  сиділи  за  партами  і  готувались  до  відповіді.  Прикинула,  що  казусів  не  буде,  бо  ж  першими  взяли  білети  для  підготовки  учні,  які  мали  стабільні  знання,хоча  й  мали  різний  рівень  підготовки.  Коли  збіг  час  підготовки,  я  запросила  першого  учня  до  дошки.  Він  мав  непогані  знання  з  алгебри,  тому  я  сподівалася  на  добру  його  відповідь.  Та  піднявшись,  учень  розгублено  повідомив,  що  він  нічого  не  знає.  В  класі  запанувала  "мертва"  тиша.  Я  глянула  в  білетник  і  упевнено  заявила:  "Якщо  ти,  Славо,  не  знаєш  відповіді  на  перше  запитання,  почни  з  другого,  бо  ти  його  знаєш,  так  як  давав  відповідь  на  цей  матеріал  на  уроці,  а  третє,  ти  теж  зможеш  пояснити,  бо  лише  вчора  на  консультації,  на  якій  ти  був  присутній,ми  аналогічне  розглядали!"  Хлопець  уже  впевненіше  відповів:  "Та  я  перше  питання  якраз  більш-менш  знаю!"  Отож  вийшовши  до  дошки,  учень  справився  зі  всіма  завданнями.  Інспектор  дала  кілька  додаткових  запитань,  і  в  результаті  учень  отримав  заслужену  четвірку,(за  п"ятибальною  системою).  Трохи  ще  посидівши  на  екзамені,  "гості"  пішли.  А  ми  спокійно  закінчили  екзамен  і  привітали  з  цим  випробовування  всіх  учнів.  Уже  другого  дня  учні  поспішали  до  мене  з  приємною  новиною,  у  районній  газеті    була  чудова  розповідь  про  екзамени  у  9-х  класах  нашої  школи,  відзначено  учнів,  які  отримали  "5".  А  окреме  слово  було  про  випадок  зі  Славком,  де  було  похвалено  і  учня,  і  вчителя:  "Учень  отримав  заслужену  4,  а  вчитель  -  5!"

                                 3.      ПЕРЕПЛУТАЛИ    ЕКЗАМЕНИ...
         Ця  пригода  сталася  уже  тут  у  моїй  Долинській,  десь  у  90-х  роках  минулого  століття.  28  траня  я  прийшла  до  школи  о  8  годині  ранку,  хоча  екзамену  у  мене  в  цей  день  не  було,  але  я  була  класним  керівником  9-А  класу.  Мої  дев"ятикласники  складали  екзамен  з  української  мови.  Мене  зустріли  радісні  і  усміхнені,хоч  дещо  й  стривожені,  учні.  Усі  вони  причепурені,  у  святковому  одязі,  з  квітами.  Почали  з  прибирання  класу,  підготовки  дошки,  крейди,  тощо.  Розставляли  на  вікнах  і  столах  квіти  у  вазах...  Виконуючи  цю  роботу,  діти  розмовляли  і  зі  мною,  і  між  собою,  перевіряли,  чи  ніхто  не  запізнився.  Раптом  хтось  запитав:  "А  чому  учні  інших  шкіл  міста  сьогодні  складають  екзамен  з  математики,  а  1  червня  з  української  мови,  а  ми  навпаки?"  "  Ви  ж  говорили  що  письмові  екзамени  всі  учні    складають  в  один  час?",-  додав    ще  хтось.  "А  ще  ви  нам  усю  ІVчверть  казали,  що  екзамен  з  математики  -  28  травня,  а  з  українськой  мови  -  1  червня!"  "А  може  це  хтось  переплутав?"..
               Вислухавши  школярів,  я  поспішила  в  кабінет  завучів  і  запитала  їх,  чи  вони  впевнені  що  сьогодні  екзамен  з  української  мови.  Всі  троє  глянули  на  мене  насторожено,  а  потім  одна  з  них  відкрила  сейф,  дістала  засургучовані  конверти  і  прочитала  в  голос:  "Математика  -  28  травня".  Що  тут  тільки  почалося:  Найстарша,  яка  сиділа  за  столом,  так  і  заклякла,  подкавши  голову  на  руки  і  схилившись  за  столом:  друга  покрилася  червоними  плямами,  а  третя  забігала  по  кабінету...  Отямившись,  остання  глянула  на  годинник  і  запитала  мене,  чи  зможуть  учні  сьогодні  скласти  іспит  з  математики.  Хвилинку  подумавши,  я  відповіла  ствердно,  але  у  моєму  кабінеті  не  вистачить  олівців,  лінійок  на  три  класи.  Звісно  всі  троє  знайшли  все  необхідне,  але  ж  знову  задумались,  як  же  про  це  повідомити  учням.  Я  взяла  цю  місію  на  себе.  Свій  9-А  і  сусідній  9-В,  я  переконала  швидко,  а  от  із  9-Б  виникла  заминка,  запротестувала  класний  керівник,  син  якої  навчався  в  цьому  класі.  Мотивувала  вона  свій  протест,  тим,  що  діти  готувалися  до  української  мови,  а  не  до  математики.  Тоді  я  запитала  учнів:  "Діти,  ми  що  не  готувалися  до  екзамену  з  математики?"  "Ого,-  загули  вони,-  ще  й  як,  усю  четверту  чверть!"  "Он  і  зразки  висять  у  екзаменаційному  куточку!"  Таким  чином  конфлікт  було  залагоджено  і  екзамен  з  математики  діти  склали.  А  наступного  дня  розпочалися  перебранки.  Частина    обурених  батьків  прибігла  до  школи,  ще  частина  в  райвно.  І  там,  і  там  їм  пояснили,  що  трапилася  прикра  помилка,  винні  будуть  покарані,  але  екзамен  все  ж  таки  краще  було  скласти  тепер,  аніж  у  серпні.  Я  не  знаю  яким  чином  покарали  винних.  Про  це  ніхто  не  згадував,  адже  прийшло  таке  довгождане  літо...  
 

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=735856
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 31.05.2017
автор: геометрія