УТРЬОХ З"ЇЛИ ТЕЛЯ…

       Ця  історія  трапилася  в  моєму  селі  тоді,  коли  я  починала  свою  педегогічну  діяльність.  У  школі,  в  яку  я  дістала  направлення,  працювали  мої  сусіди,  чудові  вчителі  Валентина  Олександрівна  і  Василь  Прохороваич  Мельніченки:  вона  вчителька  молодших  клаів,  а  він  знавець  мов,  викладав  українську,  а  знав  і  польську,  і  німецьку,  і  англійську,  і  якось  розібрався  навіть  із  китайською,  (  про  це  я  писала  у  розповіді:  "Китайська  по  -  верблюжськи").  Василь  Прохорович  був  класним  керівником  7  класу,  де  начався  нерадивий  учень  Микола.  Хлопець  був  дуже  рухливий,  балувався  на  уроках,  бився  з  хлопчаками  на  перервах,..та  й  навчався  аби-як.,  та  й  часто  запізнювався,  або  й  зовсім  тікав  з  уроків.  Учитель  терпеливо  намагався  спонукати  учня    і  до  кращого  навчання,  і  до  налагодження  поведінки,  та  з  хлопця,  як  кажуть,  як  з  гуся  вода.  Отож  учителю  доводилося  звертатися  і  до  батьків  хлопця.  Батьки  до  виховання  сина  відносились  по-  своєму.  Іноді  після  домашнього  виховного  заходу  хлопець  приходив  до  школи  із  синцями  на  обличчі  та  руках.  Та  й  цього  вистачало  на  день-два,  а  потім  все  починалося  спочатку.  Одного  разу,  коли  Микола  нахватав  купу  двійок,  та  ще  й  примудрився  посадити  однокласника    на  відро  з  брудною  водою,  (з  якого  учні  мили  підлогу  в  класі),  терпець  учителя  урвався,  і  він  пішов  до  учня  додому.  Батьки  саме    зарізали  теля  і  у  них  на  плиті  булькало  вариво  у  великих  казанах,  яке  смачно  пахло.    Господиня,  мати  Миколи,  готувала  обід.  Запросили  до  столу  і  вчителя,  усадили  його  за  стіл,  не  звертаючи  увагу  на  його:  "Ні!"  "Спочатку  пообідаємо,  а  потім  поговоримо",-  сказали.  Господиня  поставила  на  стіл  три  миски,  ложки,сіль,  склянки,внесла  велику  домашню  хлібину,а  господар  вніс  2-літрову  сулію  самогону  і  наповнив  склянки  по  вінця.  Миски  господиня  наповнила  духмяним  м"ясом  і  полила  домашньою  приправою.  Обоє  господарів  випили  до  дна,  а  вчитель  лише  пригубив  і,  розмовляючи  про  господарство,  про  сільські  справи,  почали  їсти.  Дві  миски  спорожніли  дуже  швидко,  та  господиня  відразу  ж  їх  наповнила  знову,  а  господар  наповнив  склянки  самогоном  і  обоє  стали  наполягати  ,  щоб  і  вчитель  випив  і  гарно  поїв,  бо  ж  негоже,  щоб  він  пішов  додому  голодним.  Коли  хліб  закінчився,  жінка  внесла  ще  одну  і  трапеза  продовжилася,  а  самогону  в    сулії  значно  поменшало.  Коли  ж  у  одному  казанів  закінчилося  м"ясо,  господиня  вилила  у  миски  юшку  і  вони  продовжили  їсти,  вимочуючи  ту  юшку  хлібом.  Коли  трапеза  все  ж  закінчилася,  господиня  забідкалася:  "Де  ж  це  діти,  їм  теж  уже  пора  пообідати".  Вона  стала  поратися  ,  прибираючи  зі  столу,  а  господар  з  учителем  вийшли  на  подвір"я,  сіли  на  лавку,  закурили  і  повели  розмову  про  навчання  і  виховання  сина,  причому  жоден  з  них  не  був  п"яним.  Слід  зазначити,  що  маса  кожного  члена  сім"ї  перевалювала  за  сотню  кілограмів.  З  горем  пополам  Микола  закінчив  семирічку,  та  й  пішов  працювати  у  колгосп.

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=714085
Рубрика: Лирика любви
дата надходження 23.01.2017
автор: геометрія