Син вірить…

Маленький  син  вперше  простояв  з  нами  на  віче.  Вперше  побачив  кадри  документального  фільму  про  Голодомор,  тримав  запалену  свічку,  два  колоски  і  задумано  мовчав.  А  потім  було  безліч  «Чому?»  :  «Чому  не  було  що  їсти?  Чому  злі  дядьки  забирали  все  до  крихти?  Чи  воно  буде  так  із  нами?»  Довелось  доступними  дитині  фразами  розповісти  про  трагедію  голодомору-геноциду.  
       Син  відчув,  зрозумів  і  пережив  властиві  такому  стану  збентеження  емоції.  Трохи  злякався,  але  то  нормально.  Важливо,  що  є  емоції,  котрі  не  забуде  і  щоразу  згадуватиме  про  тему  голодомору  з  трепетом  і  жалем.  Все  можна  забути,  але  не  емоції,  які  народились  у  момент  пізнання.
           Пам'ятаю,  як  мене  -  дрібну  школярку  -    бабуся  брала  з  собою  на  подібні  заходи  та  святкування,  як  я  невпевнено,  але  щиро  читала  на  сцені  свої  перші  патріотичні  вірші  ,  як  дідусь-історик  розповідав    правду  про  ті  факти,  котрі  у  підручнику  були  дуже  скупими,  як    я  вчилася  співати  з  рідними  українські  народні  пісні…  Пам'ятаються  ті  моменти,  бо  сприймалися  дитячою  чистою  душею  з  трепетом.  І  вже  тоді,  на  сцені,  на  віче,  серед  сотень  дорослих  людей  я  почувалася  потрібною,  важливою  і  здатною  щось  змінити.
     Так  було  якихось  не  повних  10  років  тому,  коли  ми,  студенти  під  час  Помаранчевої  революції  ні  про  що  інше  й  думати  не  сміли,  тільки  про  завтра,  яке  можемо  змінити  саме  ми.  Цей  максималізм  і  романтизм  у  прагненнях  свободи  був  непосильним.
           А  вчора  на  Євромайдані  я  побачила  інших  студентів  –  лінивих  і  флегматичних,  збайдужілих.  Неприпустимо  у  такому  віці  бути  байдужим  і  розчарованим,    неможливо  у  такій  ситуації  бути  легковажним  і  необізнаним,  несвідомим,  не…не…не..  І  вина  в  тому  їхніх  батьків  –  втомлених  і  розчарованих,  віддалених  чи  надміру  зайнятих.  Діти  не  відчувають  своєї  значимості  та  ролі  у  суспільстві.  І  це  теж  не  припустимо.
       Грається  син,  складає  динозавра    з  конструктора,  з  вогняними  стрілами  на  хвості.  «  Навіщо?»  -  питаю.    «Він  махне  хвостом,  розкидає  стріли  з  вогнем  по  землі,  сніг  розтопиться  і  все  знову  буде  рости,  щоб  люди  мали  що  їсти!  А  потім  махне  у  другий  бік  і  кине  стріли  у  тих  поганих  дядьків,  і  не  буде  їх  більше,  щоб  із  нами  вони  таке  не  зробили!»
       Син  зрозумів  мої  слова.  Він  знає  що  робити,  він  вірить,  що  навіть  зараз  у  свої  неповні  5  років  може  щось  змінити.  Чому  у  це  не  віримо  ми,  дорослі  свідомі  люди?

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=462551
Рубрика: Лірика
дата надходження 26.11.2013
автор: Оля Бреславська