65. Край життя.

Подяка  Борецькому  О.М.  за  ідеї
дисертації  к.  ф.  н.  «Конечность
человеческого  бытия  как  проблема
мировоззрения»,  Алма-Ата,  1989р.
65.КРАЙ  ЖИТТЯ
Неминучий  смерті  факт.
Яка  самої  смерті  суть?
Куди  подівся  той  інстинкт,
Коли  вона  до  нас  приходить?
Де  самозбереження,  як  смерть?        
Виявляєш,  пізнаєш  її  у  іншій,
Та  у  другого  є  друга  смерть.
І  хоч  долаєш  у  свідомості  своїй,
Та  процес  й  феномен  смерті  -
Проблема,  бо  твоє  Я  є  у  твоїй.
Вона  мета  є  для  життя
(  Йде  кожен  до  мети  цієї  ),
Випробовує  цінності  буття,
Відсутність  суті  відкриває
І  абсурдність  самого  життя.
В  її  умовах  –  істинність  знання,        
Правду  любові  виявляє  вона.
Суть  смерті  є  звільнення
Від  життя,  а  суть  життя  -
Смерть,  якої  пізнання  –  свобода.
Для  життя  є  опозиція  вона,
До  неї  треба  ще  дожити,
Та  робота  в  кожного  своя
І  її  ніяк  не  пережити.
   Смерть  абсолютна,  чи  відносна?
   Що?  Стан  свідомості  –  життя?
   Тут  є  буття,  а  там  –  ілюзія,
   Чи  може  тут  себе  становлять,
   А  там  царює  фікція  одна?
   Як  ти  енергія  і  форма  хвильова,
   То  які  то  цінності  у  того  є?
   Свідомість  усвідомлює  свого  кінця
   І  все  в  житті  дозволеним  стає,
   Й  життя  -  для  влади    над  життям.
   Коли  життям  нищиться  життя  -
   Те  ж,  що  гідра  їсть  свого  хвоста.
   Як  з’їсть  хвоста  –  що  їсти  буде?
   Вона  вже  дивиться  де  голова?
   Не  було  б  тоді  цього  життя.
А  якщо  саме  життя  –  ілюзія,
То  смерть  в  ілюзії,  чи  смерть  її?
Коли  є  Я  і  Ти  і  я  є  ти  –  то  комуна.
Тоді  комуна  там  є,  в  смерті,
Бо  там  немає  Я  і  Ти,  там  –  Ми.
І  вже  мета  Життя  є  горизонт,
Суть  кожного  життя  –  до  нього  йти.
Нездійсненну  мрію  всіх  найди.
Станеш  ідолом,  як  даш  її  туди,
Буде  всіх  Життя,  ідея  буде  жити.
   Може  безперервне  існування
   У  житті  і  смерті  є  і  нема
   Дилеми  мертвого  й  живого,
   Є  форми  різного  буття?
   Тоді  смерть  –  планове  життя.
   Кінцева  плоть,  перетворення,
   Дух  вічний,  народження.
   І  смерть  вже  не  фінал,  бо  віра,
   Бо  втілення  і  воскресіння  є.
   А  може  вічність  шляхом  тіла?
Кінець  –  початок.  Смерть  має
Істинне  народження  життя,
Його  кінець  гріховну  суть  дає.
Помер  і  жити  в  смерті  став,
А  там  помер  –  знов  тут  живе.
Так  смертю  смерть  подолав.
Тоді  чого  боїшся  тої  смерті,
Якщо  є  смерть  життя  у  смерті
І  ти  ідеш  в  друге  життя?
Там  живемо,  тут  життя  у  смерті.
Або  може  є  їх  разом  два?
Коли  уже  кінчається  тілесне,
То  залишається  друге  –  вічне,
Яке  від  першого  бере,  що  хоче  
І,  як  треба,  має  знову  інше.
   Що??  Платиш  життям,  щоб  знати,
   Та  просто  все,  бо  смерть  –  стіна,
   Яка  фільтрує.  З  любов’ю  йди,
   Не  бійся  її,  ходи  туди  –  сюди,  
   Щоб  очищатися  і  чистим  бути.                    
   Набрався  бруду  тут  чи  там  –
   Покаявся  стіні  і  чистим  став.
   Що  б  то  було,  якщо  б  все  знав?
   У  розпачі  відчай  дає  ту  путь.
   Смерть  –  Богом  дана  благодать.
         Вінцем  всього  життя  є  Смерть!
               Край  життя  -
               Фільтр  –  стіна.
               За  нею  –  чистота,
               Благодать  вона.
                   Хто  тримає  
                   Ті  терези?
                   Що  заставляє
                   Іти  в  нікуди?
                       Як  час  дає  рух
                       І  рух  дає  час,
                       То  може  час
                       Рухає  час?

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=264785
Рубрика: Філософська лірика
дата надходження 13.06.2011
автор: Володимир Кондратик