Від "АББИ" до УКРАЇНИ (шостий пазл)

В  повітрі  пахло  хмільною  весною.  Хотілося  жити  -  творити  -  літати  !  
-  Привіт,  мала  !  Як  Тебе  звати  ?  -  миловидний  юнак  у  сценічному  костюмі  глянув  на  ще  більш  привабливу  струнку  білявку,  в  очах  якої  можна  було  втопитися  одразу.
-  Агнета  !  А  Ти  про  мене  хіба  не  чув  ?  Мене  тут  усі  знають.  Я  співачка  !  -  відповіла  натхненно  вродлива  кокетка  і  поспішила  кудись  до  виходу.
-:Та  почекай,чув-чув,  проте  мушу  якось  познайомитись  із  Тобою.  Мене  звати  Б'єрн,  той  що  б'є  руками  по  струнах  гітари  в  крикливому  гурті.  Бачив  твій  виступ.  Сподобався  голос  і  манера  поведінки  на  сцені.  Може  підемо  в  кафе,  поговоримо  про  музику  ?  
-  Хіба  іншим  разом,  бо  маю  багато  справ  та  й  альбом  сольний  треба  ще  встигнути  доробити...
-  Ну  не  поспішай  так  швидко.  В  мене  є  друг  -  експресивний  Бенні  -  котрий  з  клавіш  витискає  усі  соки  і  по  сумісництву  чудовий  композитор.  Ми  разом  почали  писати  пісні.  Можемо  й  для  Тебе  щось  путнє  скласти.  
-  Гаразд,  тільки  недовго,  в  юності  час  надто  дорогоцінний.
-Знаю-знаю,  час  є  гроші,  яких  наразі  не  густо...-  розсміявся  широкою  білозубою  посмішкою  енергійний  супутник,  шукаючи  найближче  недороге  бістро  для  продовження  розмови.
Якби  хтось  міг  гадати  тоді  в  другій  половині  шістдесятих,  що  їхній  майже  випадковий  короткий  діалог  у  вестибюлі  шведського  телебачення  стане  прологом  до  славетної  плідної  співпраці  двох  зірок  світового  рівня.  А  легендарна  композиція  "АББИ"  "Мані,  Мані,  Мані  !"  1976  року  випуску  стане  квінтесенцією  капіталістичного  способу  життя  та  ще  й  синонімом  особистого  благополуччя  для  усіх  чотирьох  учасників  культової  абревіатури.  
Поки  що  молоді  особи  розказували  одне  одному  про  нові  віяння  у  популярній  культурі,  про  бітлів  та  Енді  Уорхола,  про  покоління  хіпі,  про  рок-фестиваль  в  Монтерреї,  про  яскраву  моду  Лондона.  Вони  мали  про  що  гомоніти.  
-  Зігрій  мене  трішки,  тут  чомусь  прохолодно...-  вимовила  тихо  Агнета  і  рука  Б'єрна  покірно  лягла  на  її  руку.  
Варто  відмітити  :  у  Швеції  прохолодний  клімат,  навіть  теплими  місяцями  буває  доволі  сиро  й  часто  некомфортно.  Горді  скандинави  звикли  до  цього,  та  особливо  чутливі-вразливі,  як  от  згадана  вище  надто  симпатична  білявка,  відчувають  невеличкий  особистий  дисонанс.  Творча  натура  -  як  не  крути...
А  на  Буковині  тим  самим  періодом  зростав  ще  нікому  невідомий  неординарний,  цікавий  до  всього  хлопчина  Володя  Івасюк,  якого  полонила  місцева  мальовнича  природа.  Насамперед  він  виявляв  у  собі  якийсь  особливий  таємничий  потяг  до  краси,  естетики  і  вмінням  її  передавати  назовні.  В  уяві  виростала  дивна  квітка  чарівливого  зілля,  що  манила  до  себе.  І  на  папір  вже  лягали  пелюстками  перші  рядки  його  нетлінної  "Червоної  рути"...
-  Добре  було  б  ще  мелодію  придумати,  отоді  б  вийшла  справді  насолода  для  душі.  Раптом  ще  комусь  сподобається  ?  -  з  такими  помислами  буковинський  самородок  повернувся  з  чергової  прогулянки  додому,  аби  зафіксувати  в  блокноті  цей  нетривіальний  епізод.  
Ой  Володю-Володю,  якби  ти  знав  що  на  тебе  чекає...  І  слава,  і  розпач,  і  всенародна  любов,  і  ненависть  радянських  божків,  і  цькування,  і  геніальні  твори,  котрі  стануть  окрасою  пошарпаного  чужинською  ідеологією  етносу...  
Звісно  Борис  Гмиря,  Дмитро  Гнатюк,  Олександр  Таранець,  сестри  Байко,  Діана  Петриненко  ще  якось  підтримували  національні  пісенні  традиції,  але  загальна  атмосфера  й  надалі  гнітила.  Співали,  аби  не  заплакати.  Українці  були  невільниками  на  власній  землі.  

адреса: https://www.poetryclub.com.ua/getpoem.php?id=1003823
Рубрика: Лірика кохання
дата надходження 23.01.2024
автор: Мандрівник