Сайт поезії, вірші, поздоровлення у віршах ::

logo

UA  |  FR  |  RU

Рожевий сайт сучасної поезії

Бібліотека
України
| Поети
Кл. Поезії
| Інші поет.
сайти, канали
| СЛОВНИКИ ПОЕТАМ| Сайти вчителям| ДО ВУС синоніми| Оголошення| Літературні премії| Спілкування| Контакти
Кл. Поезії

 x
>> ВХІД ДО КЛУБУ <<


e-mail
пароль
забули пароль?
< реєстрaція >
Зараз на сайті - 3
Пошук

Перевірка розміру




Зіновіїв Климентій

Прочитаний : 420


Творчість | Біографія | Критика

О ВОЛОЧАЩИХСЯ ЧЕРНЦЯХ ПО МІСТАХ, ПО ШКОЛАХ І ПО КОРЧЕМНИХ ДВОРАХ

Многії  волоцюги  з  гультяйства  бивають,
особно  і  чернці  також  ся  пробігають  —  
Не  хотять  в  монастирєх  послушаннє  міти
і  ведлуг  свойого  спасення  терпіти.
Да  повіється  іний  к  бісу  по  своїй  волі,
шукаючи  на  згибель  собі  свояволі.
А  свояволя  добра,  да  не  пожитечна,
з  которої  ся  рождаєт  згибель  доконечна.
Особливе  теж  чернця  она  погубляєт
а  і  світського  также,  вім,  не  направляєт.
Прето  свято  б  діло  всім  єй  не  заживати,
да  статечность  і  цноту  з  побожностю  ховати.
Аже  не  тілько  свіцький  часом  ховать  не  вмієт,
да  туда  ж  і  чернець  іний  вандровний  шалієт
І  людей  до  згоршення  свіцьких  привожает
і  погибелі  своїй  душі  примножаєт.
Такому  не  потреба  милостиню  давать,
але  всюда  годно  єст  киями  частувать.
І  будет  іний  чернець  през  ввесь  вік  ся  волочить,
а  трафляється  тому  в  школі  ся  і  скончить,
Або  где  нагле  лунет  у  корчемном  дому,
то  уже  і  не  знати,  що  чинити  тому.
Может  неразсудной  той  шинкарці  напити,
а  що  горш,  і  комедій  яких  начинити.
І  кгди  в  корчмі  згинет,  в  гной,  як  пса,  закопати,
поневаж  так  важився  зле  пуступувати
І  чесним  законникам  неславу  вношати,
і  монастирям  безчестность  наволокати.
Людям  здається,  же  всяк  чернець  так  злонравний,
як  он  нецнотливий  син  і  преокаянний.
Не  хочет  в  монастирю  той  жительствовати
і  старшому  і  братії  ся  повинувати.
Да  злий  раб,  яко  гультяй,  завше  волочиться,
а  в  монастирю  нігде  йому  жить  не  хочеться.
Биле  би  по  городах  людям  очі  поров,
бодай  тілько  його  кат  самого  іспоров.
І  єсли,  вп'ять  мовлю,  где  такий  в  миру  згинет,
аж  неслава  закону  нашому  прослинет.
Бо  напрод  згинення  он  монастирі  осуждаєт,
же,  мовить,  жадний  мене  ігумен  не  приймаєт,
Мушу  ся  волочити  по  тоєй  неволі,  —  
а  то  лжет,  биле  б  йому  нашаліться  доволі,
І  зась  брешет,  же,  мовить,  нігде  мя  не  приймають  —  
биваєт  то  і  правда,  же  нецноти  його  знають,
Єднак  лжет  то,  яко  пес:  в  монастирях  приймують
всяких,  паче  ж,  котрії  добре  поступують,
Бо  мовять:  вольно  псові  і  на  бога  брехать,
і  на  кого-кольвек,  як  псові,  также  щекать.
Бо  що  і  од  шибениць  котрії  втікають,
і  тії  в  монастирях  часом  ся  освобождають.
А  чернець,  в  монастирю  не  хотящий  жити,
єдно  то  будет  бісу  по  вандровках  служити.
Котрий  і  нагороду  од  нього  восприймет  —  
пропасть  вічну,  кгди  душу  його  той  собі  приймет.
І  хто  ж  того  в  поминник  может  уписати
і  з  преставльшимися  братіями  поминати.
Нехай  уже  сам  себе  такий  поминаєт
і  богові  за  діла  злії  одвіт  даваєт.
А  поминанія  он  отнюд  не  достоїн,
але  осудовиська  і  по  смерті  достоїн.
Єсть  же  то  правда,  як  не  єдної  матері  діти:
іний,  хоч  странствуєт  *,  да  статок  будет  міти,
Не  пойдет  таковий  где  в  корчму  ночувати,
але  до  священика  может  ся  впрохати  **,
Або  хоч  і  до  простих,  так  же  людей  чесних,
а  не  до  корчемних  котрих  домов  безчесних,
І  подякуваннє  людям  добрим,  вставши,  оддати
і  в  путь  свой,  где  надобно,  з  богом  поспішати,
І  не  будет  той  в  граді  і  в  весі  медліти,
тілько  паче  в  монастир  вп'ять  жити  хотіти  ***.
Тому,  кгди  попросить,  і  ялмужну  дать  годиться  —  
будет  бо  за  дающих  той  богу  молиться.
І  як  в  монастирю  начнет  знову  пробувать,
начнет  за  благотворців  к  богу  мольби  вношать.
І  аз,  пишущий  се,  тож  некгдись  провандровався  —  
люб  в  далекії  краї,  да  зле  не  блукався,
І  вп'ять  беззазорно  став  в  манастир  поспішать
і  в  нім  по-давньому,  з  ласки  божої  і  старших,  пребивать.
А  неуважних  плутов  тих  не  похваляю,
єднак  не  волочитись  і  тим  щиро  прияю.
Бо  лучшей  на  єдном  єст  місцю  стокрот  жити
і  в  обителі  святой  безропотно  служити.
Так  мощно  і  богові,  чаєм,  угодити
і,  през  помощ  його,  всі  гріхи  оддалити.
Прето  і  ви,  братіє,  звольте  ся  возвращать
к  монастирям  на  житла  і  до  смертей  пробувать
Неісходно,  бо  всяк  в  монастирю  живущий
обрящет  блаженство  в  сей  вік  і  в  будущий.
Котрого  блаженства  вам  і  мні  дай  боже  заслужити,
би-хмо  през  заслуги  могли  по  смертєх  в  небі  жити.
Чого  і  вп'ять  вам  зичу,  і  дай  то  боже,
а  волочитися  безпутне  барзо  непригоже.
Уже  ж  і  од  вас,  вандровних,  прощенія  желаю,
а  од  вандровок  вас  богу  в  храненіє  вручаю.


*  На  полі  рукопису  авторське  уточнення:  «ідет».  —  Ред.
**  На  полі  рукопису  авторський  запис:  «Не  маш  в  книзі  сій  большогр...  над  сього  вірша  —  90  строк  і  чотири».  —  Ред.
***  На  полі  рукопису  авторське  уточнення:  «бавитись».  —  Ред.



Нові твори